Alapítványunkról
„Az adományozás jelképezi az önmagunkba vetett bizalmat”
/Bodo Shafer/
A DUNAKILITI ÓVODÁÉRT ALAPÍTVÁNY
Alapítványunk székhelye:
9225 Dunakiliti, Kossuth L. u. 92.
Alapítványunk Adószáma:
18980622 – 1 – 08
Mindenkinek megköszönjük, aki óvodánkat támogatja!
Kuratórium tagjai,
Kiserdei Óvoda dolgozói
Alapítványunk 2004-ben alakult, a Dunakiliti Óvoda Szülői Szervezetének kezdeményezésére, 50.000 Ft induló vagyonnal. Az alapítványt alapító személyek:
- Szabó Kinga,
- Lepsényiné Sreiner Éva.
Alapítványunk önálló jogi alapítványként, közhasznú tevékenységet folytat. Közhasznú tevékenységként elsősorban az alapítvány célkitűzéseinek megvalósítása érdekében anyagi támogatást nyújt.
Alapítványunk célja:
A gyermekek óvodai nevelési feltételeinek anyagi támogatása. Elsősorban játék, mozgásfejlesztő eszközök, s a gyermekek óvodai tevékenységével kapcsolatos egyéb eszközök és anyagok beszerzése. Másodsorban a korszerű nevelést segítő információhordozók beszerzése, valamint a szülők, nevelők pszichológiai, pedagógiai tájékozottságát segítő előadások szervezése.
Alapítványunk működtetése:
Az alapítványt kuratórium vezeti. A kuratórium a hatályos jogszabályok, és az Alapító Okirat alapján végzi tevékenységét.
A kuratórium kizárólagos hatáskörrel dönt:
- az alapítvány vagyonának kezeléséről és felhasználásáról,
- az alapítványhoz csatlakozni kívánók jelentkezésének elfogadásáról,
- az éves mérleg, beszámoló és a közhasznúsági jelentés elfogadásáról,
- az esetleges vagyonkezelői megbízásokról és azok visszavonásáról.
A kizárólagos hatáskörű döntéseket a kuratórium az egyéb kérdésekre érvényes szavazási rend alapján határozza meg.
A kuratórium 5 tagból álló szervezet. A kuratórium tagjainak megbízatása 5 évre szól, amennyiben a kuratórium az alapítvány célját veszélyeztető, azzal ellentétes tevékenységet folytat, az alapító a kuratóriumot visszahívhatja.
Az alapítvány jogi személy, melynek képviseletét a kuratórium elnöke látja el. Az alapítók a kuratórium elnökének Lapincs Józsefnét jelölte ki határozatlan időre.
Az alapítvány ügyeit kezelő, a kuratórium nevében eljáró, harmadik személyekkel szemben képviseletre jogosult személy az elnök.
A kuratórium elnökének feladata az alapítvány ügyvitelének és gazdasági ügyvitelének vezetése.
Nyilvánosság:
Az alapítvány működésével kapcsolatosan keletkezett iratokba az alapítvány székhelyén bárki betekinthet, a szervezet székhelyén előre egyeztetett időpontban.
A szervezet működésének módjáról, szolgáltatásai igénybevételének módjáról, valamint beszámolói közléseiről időszaki jelentésben tájékoztatja a nyilvánosságot.